Male over oljemaling med vannbasert

Kledning: Vannmaling over oljemaling? Oljebasert eller vannbasert maling? Oljemaling på vannbasert maling, eller omvendt?

Hvilken vei er det man IKKE bør gå? Dersom man har brukt Oljebasert maling FØR, er det da man kan ha VANNBASERT etterpå? Det krever litt mer systematikk under påføringen, og du må ikke male for store.


Vannbaserte (vanntynnbare) akrylmalinger er billigere enn oljemaling.

Vil det hjelpe å male grunning nå og male på nytt - eller er løsninga å male med oljemaling oppå den vannbaserte? Kan jeg male med vannbasert maling på panel som. Maling: kan en male oljemaling over vannbasert? Male vannbasert over oljebasert grunning ? Audi og VW har mange flotte bilmodeller, men dårlig kvalitet, skyhøye verkstedregninger og nedlatende kundebehandlig gjennom mange år . Flekk-mal på steder der malingen er slitt helt vekk. Mal så med vannbasert maling - lukter ikke noe og du kan male to strøk på en helg om du vil.


Hei, Noen som kan gi et godt svar på om jeg kan male med vannbasert på panel med oljemaling? Orker ikke tørketiden (og stanken) på oljebasert maling så jeg lurte på om jeg da kunne ta vannbasert maling til strøk nr.

Dersom noen uten å lyve kan si at det går bra å male over med oljemaling, bare vi skraper godt vekk alt løst, blir jeg ganske fornøyd! Vi har furupanel malt med oljebasert maling for ca. Kan jeg male over med akrylmaling?


Vannbasert maling er ikke like slitesterkt som oljemaling. Finnes det noe man kan bruke for å tette igjen åpenrommet mellom platene som er på trysilpanel? Den nye vannbaserte malingen for treverk kan du fint male oppå gammel oljemaling. Det som er viktig er å vaske før du setter igang.


Er det malt med vannbasert maling, er det kun vannbasert maling som vil binde på den. På gammel oljemaling kan du derimot bruke begge typer. Det er stor forskjell på å male tak og vinduer. For bare 1- får du tilgang til over 15ekspert-guider fra Gjør Det Selv.


Jeg bruker vannbasert, men jeg passer alltid på å ha det kaldt der jeg skal male, da får jeg lenger arbeidstid før den tørker og bedre gli på . Jeg vil anbefale deg å ta turen innom en malerbutikk,og få litt råd og veiledning,+fargekart etc. Det finnes to typer maling,oljebasert og vannbasert. Maling deles stort sett opp i to hovedgrupper: Vannbasert og oljebasert.


Dette er imidlertid kun et problem mens du holder på med oppussingen - hakket verre. Her finner du en oversikt over de forskjellige faresymbolene. Du er kanskje en av dem som skal male i sommer - og vet du da hva. Dette er en blanding av akryl- og oljemaling, og det er den beste når det . Når du skal male utendørs, kan du velge mellom vannbasert eller oljebasert.


Vannbasert trebeskyttelse kan nemlig uten problemer brukes på tre, som tidligere . Så kan du gjerne male med vannbasert maling beregnet for tre oppå.

Comments

Popular Posts