Lys av bivoks

Du trenger ikke være rakettforsker for å lage lys av bivoks i et Norgesglass. Som regel trenger du aldri være rakettforsker. Voksen blir smeltet ut av egne kuber.

Hvert enkelt lys er håndlaget og dekorert med gull eller maling,de er også lakket . Honning brukes ikke bare i matlagingen. Du kan også støpe dine egne lys av bivoks! Inneholder ca plater (det mest vanlige er å dele platene diagonalt, slik at det blir lys av kg bivoks).

Big Dipper REJUVENATION bivokslys er et duftlys tilsatt eteriske oljer av NELLIK OG APPELSIN. Lys laget på ren bivoks er et naturlig . Lys laget på ren bivoks er et naturlig, bærekraftig og kjemikaliefritt alternativ til lys laget på fossilbasert stearin eller parafin. Bivokslys forurenser ikke inneluften . Bivokslysene er håndlagde av 1 ren, norsk bivoks.


De skaper godt innemiljø med sin varme glød og med en svak duft av honning. Biene har fire par vokskjertler på undersia av. Lys av bivoks brenner med en klar og røykfri flamme, og gir en duft i rommet. Til jul i fjor bestemte jeg meg for å lage bivokslys som årets hjemmelagde julegave. Nå ble det ikke nok til at alle kunne få, men det var ganske . Kjekt å lage, miljøvenleg og i motsetnad til vanlege stearinlys så inneheld bivoks ikkje petroleumsprodukt som forureinar innelufta og kan vere . For nokre veker sidan kom eg på at når eg var liten så lagde eg og mor bivoks lys av bivoksplater til jul eit år.


Men kvifor har eg ikkje gjort det . Hvordan kose seg med levende lys uten å belaste klima, regnskogen og inneluften. Lys av bivoks regnes som et miljøvennlig, men eksklusivt, alternativ til . Lyset er laget av en sammenrullet plate bivoks rundt en veke. Deretter er lyset satt som dekorasjon i en potte fylt med leire, sammen med bånd og . Bivoksplate for stearingstøping og liknende prosjekter - her kan du rulle plantene hardt sammen og lage et lys av plata eller smelte om og lage lys.


Vi hånddypper våre egne lys av ren bivoks. Flotte lys til hoteller, serveringssteder, hytte- og hjemmekos . Jeg lagde lys av reine bivoks plater som jeg fikk av honningcentalen i bytte mot gammel voks og lysene brant greit. Se her, hvordan du laver lys af bivoks - og lær om bier og voks. Visste du at stearinlys ikke er så bra for miljøet? Man sparer riktignok strøm ved å tenne lys isteden, men dessverre . Tittelen stiller vel spørsmålet for meg, men ja, hvor kjøper man slike bivokslys?


Flotte lys håndlaget av ren bivoks. Disse miljøvennlige lysene brenner lunt og fint uten å ose og forurense, de sender istedet ut negative ioner som renser luften.

Comments

Popular Posts