Male lakkert treverk

Jeg har kjøpt en retro-kommode i lakket teak. Nå lurer jeg på om det er mulig å male den uten å grunne først, eller om det er nødvendig for . Så man trenger ikke pusse ned treverket først? Vi har lakkerte vinduskarmer på kjøkkenet, men jeg kunne tenkt meg å male dem hvite.


Vi har et trappegelender som er i lakkert furu. Vi ser på det som et mareritt å pusse ned alle de tynne stoplene i dette gelenderet, men så lurer vi . Male en lakkert furutrapp - trappa.

Vi kunne ikke akkurat slipe bort en cm av treverket heller, da hadde vi stått der fortsatt. Jeg har maaange naturlig trefarvede vinduer, som er lakkert fra før av, og som jeg nå gjerne vil male hvite. Når det gjelder ubehandlet treverk innendørs må du grunne for å redusere risikoen. Heftgrunn kan brukes på tidligere malte og lakkerte flater.


Film som viser hvordan male et lakkert tak og noen lakkerte skapdører. Noen som vet om jeg kan male lakkert furupanel? Jeg vil anbefale deg å bruke en vannbasert akrylmaling for treverk.


Hvis du heftgrunner slipper du nok unna med to strøk, det er fordelen. Og det skal sies at den langsiktige planen er å bytte dører .

Comments

Popular Posts