Maling av utemøbler

Tør du å eksperimentere er det bare å gripe fatt i pensel, rull og malingsbokser og male utemøblene i spreke farger. Litt maling gir uterommet umiddelbar fornyelse, spesielt om du velger spreke farger. Her er fremgangsmåten for maling av hagemøbler. Denne bruksanvisningen gjelder for maling av utemøbler.


Vi anbefaler at du bruker dør- og vindusmalinger på utemøbler av gran eller furu. Få gode tips til både maling og behandling av treverk. Et gammelt bor noen stoler, får nytt liv og en fin helhet med et nytt malingstrøk.

Her kan du se hvordan du maler utendørsmøbler. Det kan være flere grunner til å gi hagemøblene et strøk maling eller to. Treverk som lever mesteparten av livet utendørs må vedlikeholdes kontinuerlig om de . Det er langt lettere å stryke på et nytt lag med maling på en ren overflate enn å vente til malingen skaller og du må frem med skrape og . Maling; Beis; Olje - for edeltre; - og hva du bør gjøre med møbler i. Idag tar jeg fram et innlegg fra ifjor da jeg malte hagemøblene mine.


Når du skal male utemøblene er det viktig at du vasker dem godt først, før du pusser lett over med sandpapir og skraper bort eventuelt belegg . Nordsjø Maling viser deg hvordan du gjør det. Her er tipsene du trenger for å gi hagemøblene dine et ansiktsløft før sommeren.

Her finner du informasjon om utemøbler og møblemang til hagen og uteplass. Litt pussing og maling kan få dine slitne hagemøbler til å se ut som nye. Skal du selge dem sikrer du deg da en høyere pris.


Jeg har lyst å male noen møbler som skal stå ute. Hva slags maling bør jeg bruke da? Kan jeg bruke samme maling som til møblene inne, eller. Etter noen år med svarte sofaputer i hagestua hadde sola forandret fargen på . Du trenger ikke alltid kjøpe nytt.


Med litt stell og pleie kan de gamle hagemøblene tilføre uterommet det lille ekstra. Med noen strøk maling gjør du gamle møbler nye og trendy! Grunning: Utemøbler må tåle mye, derfor er grunningen viktig.

Comments

Popular Posts