Grunning etter sparkling

Men det må være en forholdsvis matt maling, og husk at grunningen alltid bør. Det er fagmessig riktig å grunne etter skraping og sliping, altså før sparkling, . Etter vask vil fibrene i ubehandlede treoverflater reise seg.

Påfør deretter alltid to strøk grunning oppå sparkel, ellers får flaten glansskjolder. Sparkling er akkurat så lett som en tror det er - om en bare vet hvordan man gjør. Ett lag grunning og to strøk maling vil uansett dekke over.


Jeg er fullstendig blå når det gjelder helsparkling.

Hvis veggen du tenker å sparkle f. Etter sparkling må man rimeligvis slipe, og de fleste moderne. Det kan derfor være ønskelig med en billigmaling eller grunning som er lett . Filten flytter du med etter hvert som malearbeidene skrider frem. Etter vask og slip legger du et strøk med grunning før du sparkler. Er det noen som vet om jeg kan sparkle FØR jeg grunner, eller bør jeg.


Skruehull og andre skavanker blir lett synlig etter grunningstrøket, . Grunning, skal jeg grunne akkurat der jeg har pusset og sparklet? Ikke for og kverulere, men hvorfor ikke legge epoxy etter sparkel, om man . Skal karosserikitt over eller under grunningen?

Comments

Popular Posts